Veel gestelde vragen (FAQ)

Hieronder vind je antwoord op veel gestelde vragen. Mocht het antwoord op je vraag er onverhoopt niet tussen staan, neem dan gerust contact met ons op!

 

Account

 

Hoe doe ik mee aan SamenDoen?

Klik hier om mee te doen. Vul je gegevens in en ontvang de spaarpas per post thuis. Met de SamenDoen spaarpas kan je dan meteen punten sparen en verzilveren. Door in te loggen op je online account kan je onder andere je saldo en transacties inzien.

Je kan ook deelnemen aan SamenDoen door een pas aan te vragen bij een winkelier. Met de pas kan je direct punten sparen en verzilveren. Je ontvangt een tijdelijke gebruikersnaam en wachtwoord van de winkelier. Log hiermee in op deze website om de pas op jouw naam te zetten. Dat heeft een aantal voordelen. Zo kan je online je saldo en transacties inzien, kiezen voor welk spaardoel je spaart en op de hoogte blijven van nieuws van SamenDoen en aanbiedingen van deelnemers. Bovendien gaat je saldo niet verloren als je de pas verliest of deze kapot gaat.

En ohja....hadden we al gezegd dat meedoen niks kost!

 

Hoe wijzig ik mijn profiel? 

Log in en ga naar ‘Mijn SamenDoen’. Kies in het menu voor ‘profiel’. Je kan hier je persoonlijke gegevens aanpassen.

 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?

Klik op de knop 'Inloggen' en vervolgens op de link 'nieuw wachtwoord'. Er wordt een e-mail met een link gestuurd naar het e-mailadres waarmee je bent geregistreerd. Klik op de link in de ontvangen e-mail. De pagina voor het instellen van een nieuw wachtwoord wordt geopend. Vul tweemaal het nieuwe wachtwoord in. Je kunt nu inloggen met je e-mailadres en nieuwe wachtwoord.

 

Ik ben vergeten met welk e-mailadres ik moet inloggen. Wat moet ik doen? 

Neem contact op met SamenDoen door ons te bellen of een e-mail te sturen. Hou in dat geval je pasnummer bij de hand. 

 

Hoe schrijf ik mij in of uit voor de SamenDoen nieuwsbrief?

Log in en ga naar ‘Mijn SamenDoen’. Kies in het menu voor ‘profiel’. Je kan hier aangeven of je de nieuwsbrief wilt ontvangen.

 

Kunnen wij ook samen sparen op één account?

Ja, je kunt voor één account meerdere passen aanvragen en zo samen sparen. Log in en ga naar ‘Mijn SamenDoen’. Kies in het menu voor ‘pas’. Je kan hier een extra pas aanvragen.  

 

Hoe stop ik met SamenDoen? 

We zien je natuurlijk niet graag gaan. Wil je toch stoppen, log dan in en ga naar ‘Mijn SamenDoen’. Kies in het menu voor ‘sluit mijn account'. Na het sluiten van je account kun je niet meer inloggen, wordt je pas geblokkeerd en vervalt je saldo. Had je ook een advertentie geplaatst of je ingeschreven voor een activiteit, dan wordt  de advertentie verwijderd en wordt je afgemeld voor de activiteit.

 

Spaarpas

 

Hoe kom ik aan een (nieuwe) spaarpas of extra spaarpas? 

Had of heb je al een spaarpas, log in en ga naar ‘Mijn SamenDoen’. Kies in het menu voor ‘spaarpas’. Je kan hier gratis een nieuwe pas aanvragen. Is je (oude) pas gestolen, verloren of defect? Dan kun je die in 'Mijn SamenDoen' meteen blokkeren.

Heb je nog geen spaarpas en heb je ook nooit een pas gehad, registreer je hier. Je ontvangt de pas na enkele dagen per post.

 

Hoe werkt de spaarpas?

De spaarpas werkt zoals een bankpas. Zoals je geld niet op je bankpas zelf staat maar op je bankrekening, zo staan ook de punten niet op de spaarpas maar op je puntenrekening. Met de SamenDoen spaarpas kan gespaard en betaald (verzilverd) worden bij de aangesloten deelnemers in jouw gemeente. Overhandig bij elke aankoop de pas zodat de punten automatisch worden bijgeschreven op je puntenrekening. Als je de punten wil verzilveren bij een aangesloten winkelier, geef dit dan voordat je aankopen afrekent en overhandig de pas. De pas en het gebruik daarvan is gratis. 

 

Krijg ik korting op vertoon van mijn spaarpas? een kortingspas?

Nee, de spaarpas is geen kortingspas. Alleen het vertonen van de spaarpas geeft nog geen recht op korting. Je krijgt korting op basis van het aantal punten dat je hebt gespaard. 

 

Ik ben mijn pas kwijt, mijn pas is gestolen of mijn pas is kapot. Wat moet ik doen?

Blokkeer de pas bij diefstal of verlies zo snel mogelijk om te voorkomen dat iemand met jouw pas gespaarde punten verzilvert. Log in en ga naar 'Mijn SamenDoen'. Onder het menu 'spaarpas' kies je voor de optie om de pas te blokkeren. Vervolgens kan je hier ook een nieuwe pas aanvragen. Je saldo blijft gewoon behouden, hoewel het tegoed dat door een vinder van de pas is opgemaakt, als verloren moet worden beschouwd.  

 

Ik heb meer dan één pas met elk een eigen saldo. Kan ik deze samenvoegen?

Ja, dat kan! Neem even contact met ons op en houdt je passen bij de hand. Wij zorgen er dan voor dat het saldo wordt samengevoegd en je met al je passen op één en hetzelfde saldo spaart en verzilvert. Handig als je bijvoorbeeld samen met het hele gezin wilt sparen.

 

Punten

 

Wat is mijn puntensaldo?

Log in en ga naar ‘Mijn SamenDoen’. Je puntensaldo staat bovenaan het transactieoverzicht.

 

Hoe kan ik zien of ik punten heb gespaard?

Log in en ga naar ‘Mijn SamenDoen’. Je ziet direct je transactieoverzicht. Hier vind je hoeveel punten je hebt gespaard, waarmee en waar je die gespaard hebt. Had je recht op punten, maar heb je deze niet ontvangen? Neem dan contact op met de instelling, winkelier of het spaardoel waarvan je punten tegoed hebt. Zij kunnen uitzoeken of je recht had op punten en deze alsnog verstrekken.

 

Wat is 1 punt waard?

1 punt is 1 eurocent (€0,01) waard. De punten kunnen alleen verzilverd worden bij de aangesloten winkeliers en ondernemers en zijn niet inwisselbaar voor geld.  

 

Hoe lang blijven punten geldig?

SamenDoen punten hebben geen vervaldatum. De punten blijven dus geldig tenzij je niet langer wilt meedoen en je account sluit. Het resterende saldo komt dan te vervallen. Overigens sluiten wij je account, en komt het saldo te vervallen, als je langer dan 12 aaneengesloten maanden geen punten hebt gespaard of verzilverd. Natuurlijk krijg je ruim vantevoren van ons een e-mail als je geruime tijd inactief bent geweest, zodat jij de kans krijgt je saldo te behouden.

 

Hoeveel punten spaar ik gemiddeld?

Je spaart gemiddeld 5% van het bedrag dat je besteedt bij de aangesloten winkeliers. Bijvoorbeeld: je geeft €10,- uit en je krijgt 5% aan punten. Dat betekent dat je €0,50 oftewel 50 punten spaart, waarvan standaard 40% (20 punten) naar het door jou gekozen spaardoel gaat. 

Ook steeds meer instellingen en organisaties zoals gemeentes, woningcorporaties en zorginstellingen waarderen je met punten. Vaak omdat je iets goeds doet voor de buurt of gemeenschap. Kijk op het profiel van de desbetreffende organisatie of instelling, waarmee en hoeveel punten je kan sparen. 

 

Hoeveel punten kan ik per keer verzilveren?

Je kunt zoveel punten verzilveren als je wilt. Je kunt natuurlijk nooit meer punten verzilveren dan je aan saldo hebt. Bijvoorbeeld, je koopt iets voor €5,00 en je hebt een saldo van 300 punten. Dan kun je maximaal 300 punten verzilveren, waarmee je €3 korting krijgt. De korting is nooit hoger dan het aankoopbedrag. Had je in dit geval een saldo van 600 punten, dan kun je dus maximaal 500 punten verzilveren, houdt je een saldo van 100 punten over en is de aankoop gratis.

 

Sparen & Verzilveren

 

Bij welke winkeliers en ondernemers kan ik sparen?

Een aangesloten winkelier of ondernemer is herkenbaar aan de SamenDoen sticker op de etalageruit of de kassa. Verder kun je op de 'Sparen & Verzilveren' pagina zien bij welke winkeliers je terecht kan en de ‘spaaracties’ die er zijn.

 

Als ik een artikel retourneer, krijg ik dan ook mijn punten terug?

Nee, als je punten hebt verzilverd en daarmee een korting ontving, dan krijg je die punten niet terug wanneer je het artikel retourneert. 

 

Kan ik de punten die ik spaar direct verzilveren? 

Nee, als je een aankoop doet en je spaart daarmee punten, dan kun je die punten niet op diezelfde aankoop verzilveren. Je kunt punten die je spaart met een aankoop pas verzilveren op een volgende aankoop.  

 

Kan ik mijn punten aan een ander geven? 

Ja, je kunt punten aan een andere spaarder weggeven. De punten zijn dus niet persoonsgebonden. De ander moet dan natuurlijk wel meedoen aan SamenDoen en een account hebben. Je kunt je punten ook doneren aan een spaardoel van je keuze. Om punten weg te geven aan een ander of te doneren aan een spaardoel, log je in en ga je in het ‘Mijn SamenDoen’ menu naar ‘waarderen’.

 

Wat is een spaardoel en hoe kan ik er één kiezen?

Een spaardoel is een vereniging, club of een ander maatschappelijk, lokaal doel waar je automatisch voor spaart. Log in op jouw SamenDoen account om een spaardoel te kiezen. Onder ‘Mijn SamenDoen’ ga je naar 'spaardoelen'. Hier vindt je een overzicht van alle deelnemende spaardoelen. Je kunt hieruit jouw keuze maken. Doe je dat niet, dan spaar je automatisch voor het ‘algemene spaardoel’ in jouw gemeente. Het algemene spaardoel wisselt met regelmaat. 

 

Welk deel van de punten die ik spaar gaat naar mijn spaardoel en hoe kan ik dit veranderen?

Log in en ga naar 'Mijn SamenDoen' en kies in het menu voor ‘spaardoelen’. Hier zie je welk percentage van de punten die je spaart telkens naar het door jou gekozen spaardoel gaan. Je kunt hier ook het percentage aanpassen aan jouw voorkeur. 

 

Hoeveel heb ik bijgedragen aan mijn spaardoel?

Log in en ga naar 'Mijn SamenDoen' en kies in het menu voor ‘spaardoelen’. Hier zie je hoeveel je hebt bijgedragen aan je spaardoel, en hoeveel je samen met andere leden van je vereniging hebt bijgedragen. Je ziet ook hoeveel andere leden voor hun vereniging bij elkaar hebben gespaard.